Címlap » Hírek » Kultúra » Egyre népszerűbb Európában az online fizetés és vásárlás

Egyre népszerűbb Európában az online fizetés és vásárlás

A közelmúltban egyre nagyobb mértékben nőtt Magyarországon az online vásárlás mértéke, és bár a legnagyobb emelkedés még mindig 2011-ben történt – ekkor mintegy 60 százalékkal nőttek meg a bankkártyás fizetések száma egyetlen év alatt –, a tendencia azonban továbbra is növekedést mutat.

Kattints IDE!

Pozitívum, hogy a trend egész Európában is mérvadó, ezáltal például Csehországban, de még Romániában is egyre többen használják az internetet, ha vásárlásról vagy fizetésről van szó.

A kelet is felzárkózott

A legfrissebb piaci körképnek köszönhetően kiderült, hogy keleti szomszédjainknak sincs okuk szégyenkezni, ha az online vásárlás szóba kerül, például Románia messze a régi más országai előtt jár, ha az online bankkártyás fizetésről beszélünk, így a lakosság közel 30 százaléka rendszeresen él ezzel a lehetőséggel. Az online fizetés terén továbbra is az élen jár a környezetünkből Lengyelország, ahol például átlagosan három internetes tranzakció történik minden másodpercben.

Az online fizetések elterjedésének egyik oka a
megnövekedett internetes vásárlás és házhoz szállítás elterjedése

Egyre népszerűbb az online fizetés az ukránoknál is – a lakosságnak már közel a negyede él rendszeresen ezzel –, ugyanakkor komoly lemaradásban van ezen a téren Törökország, ahol a lakosságnak mindössze 8 százaléka fizet online formában, bankkártyával. Hozzájuk képest kicsivel ugyan, de jobb helyzetben vagyunk, hiszen átlagosan 10 százalékosra tehető azoknak az embereknek a száma az országban, akik rendszeresen vásárolnak és fizetnek online.

Egyre népszerűbb Európában az online fizetés és vásárlás

Egyre népszerűbb Európában az online fizetés és vásárlás

Népszerűek a kulturális termékek

Érdekesség, hogy hazánkban van egy olyan terület, amelynek keretein belül a magyarok minden más fizetési lehetőségnél lényegesen nagyobb arányban választjuk a bankkártyás fizetést, illetve a netes fizetést, ez pedig nem más, mint a kultúra, avagy a kulturális rendezvények és események, amelyek 90 százalékára honfitársaink ilyen formában vált jegyet és fizet. Rendkívül népszerű ez a fizetési mód továbbá akkor is, ha elektronikai-, esetleg más kulturális termékeket szeretnénk megvásárolni, amivel messze az élen járunk az európai országok között.

A csehek például kiemelten szívesen intézik ilyen formában sportfogadásaikat, az oroszok pedig általában az internetes tartalmakért, főként zenékért és filmekért hajlandóak ilyen formában fizetni a világhálón. Romániában ezzel szemben nem az extrákra szórják ilyen formában a pénzüket az emberek, a többi országtól eltérően ugyanis náluk inkább a közüzemi számlákat egyenlítik ki a legtöbben online formában.

Érdekesség, hogy az internethasználat elterjedése egyáltalán nem hozható összefüggésbe a fentiekkel, hiszen míg hazánkban például 35 százalékos az internet-penetráció, és nagyjából 1,2 millióan vásárolnak online, addig a románok esetében a penetráció ennek a felét sem éri el, ám az internetezők több mint 80 százaléka vásárol és fizet rendszeresen online formában.

Kategória: Kultúra

Vélemény írása

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top